Bloggarkiv

måndag 12 december 2011

Känslan att vara klar med halsduken och att egentligen inte vilja lussa i natt

Är så trött just nu. Dagens glädje: halsduken är klar. Blev riktigt tjusig enligt min konstnärliga ådra. Har också vart på en riktigt härlig bönegruppstund. Sista för i år vettni. Fint. Är lite halvsurig för att jag inte kan duscha som vanligt imorgon, i alla fall inte i kära evangelisten. Blir att riskera stort och våga sig över till killarnas camp. Känns som att man är lite extra utsatt i bara handduk och schampo i handen.

Fint att sitta här med lite ont i huvudet och veta att man ska till och vara vaken hela natten. Känns så sjukt otaktiskt. Typ som att min kropp säger PLEEEEASE DONT DO IT! Borde lyssna. Borde inte följa grupptrycket och lita på att dom andra för traditionen vidare. Samtidigt som det då blir att följa det andra grupptrycket- de som har valt att stanna hemma. Klurigt. Huvudvärken blir mer och mer intensiv ju mer jag tänker på det. Dags att sluta tänka för en minut kanske, undrar i min stillhet om det ens är möjligt. 


//Sofia

1 kommentar:

Kommentera mera!