Bloggarkiv

måndag 27 februari 2012

Lite mat och lite kultur


Vi fick även avnjuta mat á la italiano, go pasta med sämst vattenblandad pepsi, svenska som vi var så sa vi inget. Kan vara för att man tror att i Sverige så är allting bättre så att vattensmakande pepsi är orgiinal här, men överlag så tror jag att ärligheten och rättframheten är något vi svenskar behöver jobba mer på, istället för att klaga bakom ryggen så kan man säga till direkt, kanske bara är jag som är sån; eller är det svensk generellt?



This is us loving pasta! 



Har inte direkt koll på vad "att vara svensk" egentligen innebär, förutom det dära bullshitet om att vi inte vågar sitta med någon annan på bussen, liksom den har vi hört så många gånger -och visst stämmer den, men nånting mer borde ju definiera svenskheten. Btw: jag gillar svenskar, jag gillar Sverige, och jag gillar andra länder. Tror vi har en del att lära av varandra.
Och en sak till: vissa beteenden tänker jag inte är typiskt "svenskt" eller "amerikanskt" eller whatever. Utan det tror jag mer är personlighetsdrag som bara kan va så. Inte enbart beroende på 

omständigheterna vi växte upp i utan att det helt enkelt bara är så Gud har skapat oss. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentera mera!