Bloggarkiv

torsdag 8 mars 2012

det är dom lediga dagarna som är annorlunda



Idag så har vi varit lediga. Vilket innebar äventyr innehållande shopping, biobesök och pizzaätande i en annan delstat. Nämligen Kansas. Känns som att min livserfarenhet har sträckts ut ännu lite mer och när man åkte över delstatsgränsen så riktigt pirrade det i magen. Ett ögonblick av "wow". Har haft en riktigt amerikansk dag.

Blue chip cookies
Där vi köpte "lite glass" och en kaka fick följa med ner i magsäcken. Rainbowsorbet och birthdaycake-glass. Gött. 
Nöjd.
En sak som är jättekonstigt: ni som känner mig lite vet kanske att jag brukar vara väldigt långsam på att äta. Det har ändrats. Jag är skitsnabb och äter jättemycket. Vi åt pizza idag som sagt, och när Elin hade ätit två bitar så hade jag två bitar kvar. Det kändes så sjukt. Det är liksom inte riktigt jag det där. Vilket har lett till en smärre identitetskris. Och jag saknar mitt gamla långsamma sätt att äta. Men. Om denna livsförändring är nödvändig så välkomnar jag den och ska försöka förstå vad den innebär. Vill inte förhindra min personliga utveckling genom att hålla fast vid det förflutna. 
California Pizza Kitchen
Idag var dagen då jag slutade fokusera på leendet och istället koncentrerade mig på att äta maten framför mig... 

















Dagen avslutades i sittandes mitt emot Elin i en litet säte en grön bil, en av personalen körde snällt hem oss. En riktigt rutinerad en som har vart här 3 av de 5 åren som centret har funnits. Ascool. Ascoolt att åka en sån bil också. Innan detta coola så var vi på bio och såg filmen "the vow". Coolt det med. Känner mig cool som vanligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentera mera!