Bloggarkiv

torsdag 15 mars 2012

utebliven löptur orsakar kvällstankar

När man är stressad så får man mindre gjort. Något som jag måste påminna mig om, jag som fortfarande känner lite obehag/skuld över att jag inte har vart och sprungit idag. Kanske är jag rädd för att min önskedröm om motionsrutioner inte kommer slå in. Därför vore det bra om jag disciplinerade mig lite på de dagar jag har tight om tid, och inte bara skyller ifrån mig.

 (som ni märker så är inte det här en blogg endast för att ni ska få läsa om mitt glamorösa liv, det är också terapi och ett samtal med mig själv om hur jag ska komma vidare i livet och lösa de mer världsliga problemen i livet).

Idag har jag nämligen jobbat från 2-20.30. Vilket innebär om man går upp halv tio, att man inte har supermycket tid på sig, om man vill äta frukost, hinna smälta maten, inte stressa för mycket, springa, ha tid efter springturen att duscha osv. You know, en hel bunt med onödiga ursäkter. Det handlar ju om prioriteringar.

Helt ärligt, kraschlandar i att det är okej att inte vara så hård på sig själv angående träningen och sånt där, ibland gör omständigheter i livet att man måste rucka på sina vanliga vanor och rutiner och "måsten". Helt enkelt. Kom ihåg det där ute i cybervärlden, du är fin som du ääär!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentera mera!