Bloggarkiv

måndag 17 september 2012

O store Gud.

Tack för den värld du har skapat. Om än inte perfekt men ändå fylld med vackra saker och människor som vittnar om dig.

Kanske kan vara svårt att greppa Gud i denna världen, fast det har alltid vart självklart för mig. Gud har vart så nära till hands. Så självklar. Och jag förstår att det inte är så för alla. Både på grund av våra bakgrunder och andra saker.
Jag kommer alltid tillbaka till Gud och tryggheten. Gud är någon att luta på, som förstår oss för att han har skapat oss och levt mitt ibland människor. Och jag gillar inte heller våran värld. Den är sjuk och sårig och helt uppochnervänd, som rädda-barnen-reklamen säger.
Men jag tror att Gud finns. Att det är en levande Gud som är verksam. Denna världen är inte så gudlös som den verkar.

Jag är så glad att Gud finns. Att han vill oss. Ha med oss att göra. Sträck en hand mot honom.
Amen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentera mera!