Bloggarkiv

torsdag 27 oktober 2011

100 - men ingen press

Detta inlägget har "100" som rubrik. För att detta är det 100e inlägget och jag känner liksom att det måste vara något speciellt med det. Liksom storartat. Men då tänkte jag att detta inlägget kanske kan handla om att inte ha så mycket press.

Detta är bara 100 steg på vägen till en bra blogg. En blogg som kan utvecklas ju mer man skriver och ju mer ni läsare är med och ger feedback, kommenterar och gillar liksom. Men framför allt så känner jag att jag inte bara har vuxit som bloggare utan framför allt som kändis. Jag har lärt mig mycket om både mig själv, hur jag på bästa sätt ska bli och vara en förebild men också ni fans har visat hur stor jag egentligen är.

Då ligger det också ett ansvar på att man som sagt är en förebild, men också hur man behåller sin karaktär obefläckad. Så lätt att finna sig i denna bubblans ideal och levnadssätt. Man behöver liksom bevara sig själv som person trots att man är inför offentligheten och alla kan se en. Och liksom stå för det man har gjort och det man gör för plötsligt kan man få ett bildbevis och då kan man inte ljuga längre.

Typ: Oj, var du en av dom i Love Generation?

Typ: Wow, hade du på dig en konstig blå dräkt en gång?

Typ: Oj var ni uppe på dom halmbalarna?

Sånna här grejer är alla svåra att förneka när det finns bilder på det. Så då måste man som kändis kunna stå emot pressen och sluta vara rädd för att folk ska döma en och komma ihåg att det viktigaste är att du själv vet var du har dig själv. 

Power.

//Sofia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentera mera!