Bloggarkiv

tisdag 25 oktober 2011

en liten stund för mig själv

Efter en härlig förmiddag och lunch kan man inte undvika att blogga en skvätt.
Sitter vid datorn för att jag ska komma igång och göra så långt som möjligt på etikarbetet (vi gör ett intro till en diskussion reds anm). Har inte kommit längre än att jag har satt på en skiva med gamla låtar om kärlek (rock ´n´roll love songs) och tagit fram datorn, samt bibeln och lite gamla anteckningar. Jag ska göra en research och inledning om det väl diskuterade ämnet sex innan äktenskapet.

Min förhoppning är att det blir en lagom saftig diskussion med en någorlunda röd tråd så att man kan lära sig något av den, alternativt få en del nya tankeställningar eller spräcka sönder på gamla invanda tankeballonger som egentligen inte har någon vettig luft i sig.

Sitter alltså här utan byxor och värmer upp hjärnan och skrivandet genom lite vanligt bloggande. Tror förövrigt, när jag väl har tagit mig igenom utmaningen att faktiskt bli klar med etik-grejen så kommer kvällen/resten av tisdagen bli riktigt strålande.

 Det gäller bara att komma igång. Behöver lite myrdräktspower tror jag-tur att den är nära till hands.

//Sofia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentera mera!