Bloggarkiv

måndag 24 oktober 2011

godnattstjärnor på himlen

Typiskt här hade jag skrivit ett helt inlägg och så funkade det inte och så försvann det... Så here we go again;
 Efter en stjärnpromenad och nästan somna i soffan upplevelse så kände jag att det var dags att krypa ner sig med lite datormys i sängen. Lite häng med Elin och Stina är ju aldrig fel heller så det mesta är på sin plats även om ögonen just nu gör sig väldigt påminda om att dom behöver vila nu.

En kväll av häng, skratt och varma mackor (som för min del inte var höjdpunkten på kvällen) så värdesätter jag mer ikväll sällskapet än maten som sagt. Allmänt slappt fast ändå inte och Stina och Elin förundrades, förargades och blev helt enkelt konfunderade över att man inte såg månen ikväll, trots att det var stjärnklart. (det är ju nämligen så att man inte ser månen varje kväll, även om den välkomnas med ens allra djupaste värme när den lyser som en lampa över ens kvällspromenad). Men till själva förklaringen om varför så frågar jag bara : why Olle, why?!?!

Kvällens två frågor till Olle:
1. Varför lyser inte månen varje kväll?
2. Vad stod det egentligen på den där mystiska lappen i trappen? (kvällens andra mycket lyckade rim...)

Nej nu ska jag nog ta och sova, och jag misstänker även att Stina har somnat här brevid mig och det är nog dags att bära in henne till sitt egna rum snart.

//Sofia-håller sin egna säng obefläckad-Eliason

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentera mera!