Bloggarkiv

onsdag 23 november 2011

att sticka och fika

Idag så har jag haft en såndär softdag igen. Uppladdning för praktiken kan man kalla det. Längtar lite tills jag väl är där, för att känna på hur det är och inte bara föreställa sig vad det kommer innebära. Hoppas att jag under dessa fem dagar kan tillföra något gott och inte bara åskådera deras verk.

Idag så har jag fikat lite hos Lisa (och kollat på en asknäpp film men det behöver vi inte lägga så mycket fokus vid) och även tagit mig friheten att sticka samtidigt. Det är en av sakerna jag gjort idag nämligen, stickat. På årets halsduk. Börjar likna något nu när de kommer till fler färger och man börjar nästan ana hur den kan bli. Rätt så färgglad och väldigt lång. Andra härliga saker jag gjort idag : Läst. Kollat på 90210. Ätit mat. Hämtat posten.

Dagens filosofering är kring stickning och halsdukar. Tänker att det är lite som med olika projekt man gör, hur duktig och noggrann man är påverkar resultatet betydligt. 
Men även om man vill göra något på sitt sätt så kan det också ge sin personliga prägel och kanske därmed få folk att komma ihåg en? Sticka ut från mängden. Om man inte lägger fokus vid att göra en sak enligt traditionella eller trendiga färger och mönster utan helhjärtat med värme och glädje, så kanske det också märks tydligt i resultatet? 
Att man har engagerat sig med den man är och inte bara genom det man gör. (drar här en parallell till min halsduk som är långt ifrån senaste modet men jag gillar den ändå, för att den påminner mig om glädjen jag hade när jag gjorde den, målmedvetenheten jag har om att bli klar till 16 december och att den är en one of a kind i den allra största bemärkelsen). 


//Sofia

ps. Tycker att Stina borde börja blogga igen.........

1 kommentar:

Kommentera mera!