Bloggarkiv

onsdag 30 november 2011

Avslappnad och soft

Känner mig mycket nöjd för dagen. Den vackra stjärnhimlen som prydde skyn ikväll kommer jag ha som bakgrund till mina tankegångar och funderingar precis innan jag somnar.

Dagen har vart fylld med lite huvudvärk, rätt så mycket bibeln, rätt mycket dator/plugg, rätt mycket frisk luft, rätt mycket lagom av allting. Har vart en ganska intensiv men ändå balanserad dag. Tankarna har varit någorlunda koncentrerade just på lektionerna och ämnet vi har pluggat (kanske därav huvudvärken...)


Ska nu sova så snart som möjligt. Innan tolv idag igen. Snart blir det inte ens en nyhet längre, börjar formas till en vana på något sätt. Hoppas det, för det känns riktigt fint.  


Och kom ihåg kära vänner: det finns bra dagar och det finns dåliga dagar. Det finns såklart undantag, men generellt sett (i min värld i alla fall) så är inte dåliga dagar tillräckligt dåliga för att kallas dåliga egentligen - man kan alltid hitta något guldkorn som väger upp, som har vart ljust under dagen, kanske bara en sån enkel sak som att ha fått ätit en god frukost eller att det var fint väder ute. 


//Sofia

2 kommentarer:

  1. Kan bra dagar vara tillräckligt bra för att kallas bra då?

    SvaraRadera
  2. oj... den har jag inte tänkt på! får nog låta det landa i hjärnan lite och så eventuellt drar man en slutsats... tillslut.

    SvaraRadera

Kommentera mera!