Bloggarkiv

tisdag 29 november 2011

bättre än inget

Ska snart sova. Känner mig så sjukt duktig på något sätt. Liksom förbättrad. Just det där att klockan inte är tolv än och jag ska snart sluta ögonen. Har ju länge kämpat och tjatat om att jag ska bli duktig på att hålla sömntider osv, detta är inte ultimat - dryga 7 timmar, men jag ser i alla fall en förändring och en riktning mot nya sömnvanor. Känner mig duktig och fin. Däremot lyxlinjen social har sovmorgon imorgon och kan riktigt unna sig att vara uppe längre utan dåligt samvete.

Dåligt samvete är ju ganska ovärt i sig, något man måste lära sig att kontrollera- så att man isåfall bara får dåligt samvete över saker som är befogade. Obefogat dåligt samvete är inte bra för själen, tänker jag. 

Svider lite i ögonen, som tur är inte av tårar utan av sminkborttagning. Har vart en fin dag/eftermiddag & kväll med picknick, ett litet slag Settlers och en film som avslutning. Kan skryta med att jag var vaken hela filmen.

Ibland måste man låta sig få svärma iväg. Och ibland behöver man skärpa till sig och göra det som ska göras. 


//Sofia

1 kommentar:

  1. Det är kanske också så att det befogade dåliga samvetet är det som man kan ställa till rätta, med handlingar.

    SvaraRadera

Kommentera mera!