Bloggarkiv

fredag 25 november 2011

Det är sjukt!!!

Sitter här men ska nog gå ner och lägga mig igen. Har börjat dagen med att va sjuk. Alltså ingen aktivitet i Gråbo  i morse. Kanske blir lite grejer där ikväll om jag mår bra. Jag är så ovan att va sjuk, så det är svårt på det sättet att jag inte riktigt vet om jag är sjuk eller inte. Det är lätt när man är snorig i näsan eller hostar lite, eller har feber. Då kan man lätt avgöra om man ska vara hemma eller inte. Men hur mäter man annars om man ska va hemma eller inte, hur mycket sjuk ska man behöva va, hur bra får man må?

Har aldrig vart den som skolkar, som lägger termometern på elementet och låtsas ha feber. De spåren sitter i nu med, när jag är hemma så känns det nästan som att jag fuskar, försöker skapa en ursäkt för att inte göra det jag ska.
Tycker helt enkelt att det är svårt att vara sjuk med gott samvete. Sjukt va?


//Sofia

1 kommentar:

  1. Det är lättare att justera realistiska siffror genom att bara hålla den under varmt vatten och sen justera kranen.

    Va sjuk med gott samvete!

    SvaraRadera

Kommentera mera!