Bloggarkiv

torsdag 24 november 2011

Från Rebecka via facebook, vidarebefodrat av Sofia

  • - tjatja bloggen! Är i Stockholm, Sveriges huvudstad för er som inte visste det, så det har blivit väldigt dåligt med bloggandet kan jag ju erkänna! Men nu får ni ett inlägg från staden!
  • Det är hur bra som helst här, så mycket sköna och nya människor man får träffa, fast samtidigt som det känns bra att ge mat och kärlek till folk som inget har så är det sorgligt att se hur många människor som faktiskt inte har någon mat eller hus. Men måste verkligen berömma Clara kyrka och andra kyrkor i Stockholm, för det otroliga arbete som de gör, helt otroligt. Om ni inte har varit i Clara kyrka så tycker jag att ni ska besöka den. Flera människor hjälper till varje dag, utan att begära något tillbaka! Idag kom det en dam som hade gått upp tidigt imorse bara för att baka kakor som vi kunde dela ut. Awesome :D
  • Vi har delat ut bullar och kaffe varje dag vid tio tiden, och mat och massa andra grejer klockan ett utanför kyrkan. Vi har
  • även fått möjligheten att be för de som vill ha förbön, och många människor har blivit berörda. Förutom allt detta, så har vi fått träffa två sköna finnar, shoppat och bara chillat runt på stan. En vacker stad asså! Det måste jag ju erkänna, även om jag har haft lite svårt för det innan. Men men man kan ju ändra sig!

  • Men nu så saknar jag mina Götabro vänner! Ska bli skönt att åka tillbaka på lördag faktiskt! 

  • Hoppas att ni fått en liten inblick om hur jag har det i staden! Vi hörd snart igen! Pusspuss 
  • / Norin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentera mera!