Bloggarkiv

söndag 6 november 2011

En lördag utan dess like

Kort sammanfattning vad som hände mellan förra blogginlägget och tills idag:
Vi, (Elin & Stina och mest jag) höll ut ända tills halvfyra då hjältarna kom tillbaka från sitt viktiga uppdrag (hämta upp andra hjältar, som står för en del undervisning under nästa vecka, på Arlanda) . Hade gjort en skylt där kreativiteten fått styra och mina paint-talanger framkommer:

Lite sådär: Taxi på flygplatsen som ska hämta upp någon viktig person - skylt

Sen så blev det tyvärr ingen Settlers mitt i natta, men det är sånt man kan klara sig utan när man är lite sådär halvtrött.
 Det blev en omgång idag istället (lördag reds. anm.) Jag kände mig på hugget som vanligt men lät Sebastian (sebbevscaballos.blogspot.com) vinna som lite beröm för hjältedådet mot de brittiska snubbarna i natt...

Annat på schemat idag: De 3 M:en - Mat, motion, möte på kvällen. Och så fika, dusch & julmys (+ lite film och popcorn som jag råkade spilla ut på golvet i flygeln...)

Kvällens tips: om ni vill krydda popcornen lite extra så kan ni använda golvet där både fötter och dammråttor har satt sina tryck (och kanske även riktiga möss)- men var smidig och "råka" spilla ut dem, som jag gjorde idag. För att diskret krydda popcornen, alla uppskattar nog inte själva 'golvkrydde-tanken' trots att den är väldigt fin och smart. 


//Sofia- som nu återigen lägger sig sent efter en lyckad kväll, och som snodde åt sig lite sömn under filmen också (som ganska vanligt...)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentera mera!