Bloggarkiv

måndag 14 november 2011

har blivit rätt duktig på att lägga mig tidigt

Nu ligger jag här och förbereder mig för att somna. Elin är utbrister klagorop på att hon inte vill vara sjuk och vill sova mer osv krejsy- hon är nog inte sjukare än vad hon ser ut (hon ser ganska frisk och glad ut)!  I vilket fall så ska vi stiga upp ganska tidigt imorgon, inte tidigare än vanligt men vi ska iväg innan åtta tror vi så vi måste vara helklara innan frukosten vilket blir en prestation i sig, särskilt för mig.

Känner lite att jag vill strejka mot att behöva sova och sånt där. Har aldrig genom mina skolår haft riktig måndagsångest men nu när jag lär mig mer och mer om livet här under mitt götabroår så har jag börjat förstå denna känslan att en ny vecka börjar och att kroppen och hjärnan liksom vet vad som är på gång: massa ny energi måste produceras för att man ska klara av alla utmaningar och rutiner i livet.

Upp till bevis imorgon om detta blir en ovanligt krävande vecka eller inte. Hittills har jag inte riktigt kommit igång med hela satsa 100% som man kan behöva för att leva fullt ut. Ikväll har vart en väldigt slapp och inte alls krävande kväll. 


//Sofia

ps. Jag undrar om någon kan räcka mig en gråtskål jag förlorade nämligen på Settlers ikväll igen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentera mera!