Bloggarkiv

torsdag 8 december 2011

vilken ljuvlig dag

Tänk att få vara ledig en sånhär vanlig torsdag. Inga obligationer. Såå härligt. Både att man fick sova lite extra och att man fick ha en riktig såndär dag när man bara går och myser och gör fina saker. Kanske viktiga också- som att skriva portfolio och baka pepparkakshus.

 Min bönegrupp var oense, höll inte med varandra, och vi föraktade varandras idéer. Jag ber om ursäkt för att jag inte kom med mer ödmjukhet och istället kanske trampade på flera tår. Det är inte lätt när man inser i efterhand att man haft en dålig attityd.
Vad jag däremot är nöjd med är att vi tillslut lyckades få ihop en riktigt snygg pepparkakskyrka. Stilren och vintrig. Och även om vi inte vinner alla röster eller något pris att ha på hyllan så är jag glad att få ha delat denna upplevelsen med er, vi växte varandra närmare och blev starkare som människor. 

Kvällen avslutades för mig dramatiskt när jag fick bevittna Stina och Sebbe i en ordentlig fight. Svårt att välja sida, när Stina kommer gråtandes efter nederlaget. I åtanke har jag att det var Stina som hänsynslöst kidnappade Wilmer medan jag var sjuk i tisdags och oförsiktigt sprang runt med honom. Stina, jag gillar dig ändå. Men det här är bara oförståeligt och gör det ganska så jobbigt att va på din sida i vissa situationer.

//Sofia
ps. Undrar när Elin kommer tillbaka till rummet, när hon och hennes grupp är klara med deras storsatsning till pepparkakshus!

2 kommentarer:

  1. Jag försöker ha en viss värdighet i hela situationen , och låta hon behålla en del av sin. Men det är svårt när hon ständigt beprövar mitt tålamod - förr eller senare är jag dömd att gå (lite) över gränsen.

    SvaraRadera
  2. jag är nära dig nu9 dec. 2011 01:00:00

    Händelserik, tragiskt avslutning. Tur att det absoluta sista varje kväll är rumsrafikimys!

    SvaraRadera

Kommentera mera!