Bloggarkiv

onsdag 4 januari 2012

catching up & titta på film

Har en såndär hetsig slapp vecka nu. Både och liksom. Massa personer man vill träffa innan man åker tillbaka till Götabro. Sen så vill jag också hinna med att kolla på film och bara slappa. Det värsta är att man blir trött av att slappa. Det är inte riktigt så att det fyller en sån återhämtande funktion som man tror- att sitta och glo på en skärm i flera minuter. Samma sak gäller ju då med datorn och mobilen, att orka koppla ner sig är ju både modigt och ger en massa mera tid och återhämtning. Får se hur det blir med detta.

Egentligen så borde jag kanske inte snacka så mycket om återhämtning, har ju haft två fantastiska veckor borta ifrån Götabro, hunnit massa- fått massa nya intryck och säkert lärt mig saker också- om både ost och mig själv och andra människor (missionare framför allt). Men det är bara det att jag har blivit skiträdd att bli sjuk. Att stressa så att jag sen blir sjuk. Påminns hela tiden (varje sjukdomstillfälle) att jag borde tagga ner. Ta hand om mig själv. Ha en sabbat i veckan och inte jobba. Nu har jag en ledig vecka- hur gör man saker men ändå inte utsätter sig för onödig stress eller press? Please tell me.

//Sofia
ps. Är nog rätt så tillbaka på bloggen nu, pga motivation från en viss caballo (som också borde ta tag i sitt eget bloggande...) 

1 kommentar:

Kommentera mera!