Bloggarkiv

måndag 6 februari 2012

vad som händer i Kansas City...

Fick frågan. Vad i helafriden ska du göra där? Lite så. Och den kan man ju svara på. Jag ska åka till Kansas (om två veckor idag!!!) och där ska jag och två till från min bibelskola ha våran praktik. Praktiken innebär att vi ska jobba på ett behandlingshem för unga tjejer mellan 12 och 17 år, tjejer som hamnat snett, som har drog och eller alkoholproblem, eller andra problem. Där deras föräldrar har skickat dit dem för att de inte vet hur de ska deala med problemet.

Och mitt där ska vi vara och hjälpa till. Hjälpa dem med deras rutiner, finnas med en personal och vara de där extra resurserna som kan lyssna och finnas där för tjejerna. Så som den riktiga personalen antagligen också gör men vi kommer ha ytterligare mer tid att göra det.
Och förhoppningsvis så kommer vi att betyda något för tjejerna.

Sen så ska vi helt enkelt bo där, vet inte riktigt hur och med hur många som kommer bo i vår lägenhet men en del av äventyret är att jag och som sagt två tjejer till ska bo och leva tillsammans under tre månader. Också spännande.

//Sofia
allmän update om praktiken: känns bra, som sagt två veckor kvar. Läskigt. Spännande. Roligt. Lång resa. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentera mera!