Bloggarkiv

måndag 19 mars 2012

superamazing and frustating

Idag så har jag helt enkelt haft en fantastisk ledig dag. En väldigt fri och skön dag. och jag har läst, jag har ätit god mat och jag har inte ätit något sött och jag har inte sprungit och jag har tagit en tupplur för jag var fruktansvärt trött och jag har tagit en bad-dusch och jag tänkte äta flingor nu på kvällen men vi har ingen mjölk för tillfället så det gick inte. och det är helt lugnt. jag har suttit ute. jag har gjort saker idag som kanske inte verkar stora men ibland är livet härligt fast att det inte är pampigt eller storartat. det är ofta de många små sakerna som gör en lycklig. man kan inte leva på en stor fantastisk händelse hur länge som helst. berusningen tar slut.

Det som jag tyckte var så frustrerande var att jag inte orkade blogga och jag kom på varför: för min blogg har blivit en tråkig vardagsreseblogg som i och för sig är mitt liv just nu, men inget mer liv än så. så nu tänker jag dekorera den med tankar och drömmar och kanske känslor.
och jag vet att den inte var heltrist förut. inte för mig i alla fall. men den var tråkig att skriva i. för ibland så händer det inte så mycket annorlunda från gårdagen, och var finns spänningen i det? om man bara skriver om ens dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentera mera!