Bloggarkiv

torsdag 28 juni 2012

ledigheten

Blir sådär frustrerad på mig själv när jag sover länge (det dröjer till tolv innan jag stiger upp) och när dagen bara går, alla timmar spenderas med tv-serier utan att det regnar ute. Extra jobbigt när det är bra väder. En stund hinner man tänka att man får ha sånna dagar, och det får man. Men inte för många. Eller jo får får man ju, men det är jag inte särskilt sugen på.

Jag känner mig mer belåten när jag har lämnat in ett CV och sånt där i en butik där jag vill ha jobb, när jag har bakat lite muffins, träffat några vänner och lämnat in engångskamerorna för framkallning. Nästa vecka kan jag titta på de antagligen lite halvlyckade (det är det som är charmen med engångskameran) bilderna och drömma mig tillbaka till LA. Vilken semester vi hade där i början på maj.

Ska i alla fall, oavsett hur mycket vettigt jag gör på dagarna, försöka ha en sommar där jag inte klandrar och klagar på mig själv för mycket utan helt enkelt njuter av att jag får leva och göra vad jag vill.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentera mera!