Bloggarkiv

måndag 8 oktober 2012

Hej Bettan (Ramona-Beatrix)


Hej Bettan (Ramona-Beatrix)                                                                                                                   2012-10-07
Ah men jag vet ju. Allt är så stressat just nu. Liksom det där med att det rann över igår. Min trötthet sprängdes genom ögonen i form av tårar och huvudvärk trots att jag har haft den finaste veckan någonsin. Eller så. Kanske inte någonsin, men den har vart så effektiv och härlig. Jag gillar att vara effektiv. Åh. Men det var en sjukt bra påminnelse om varför vi har sabbaten en gång i veckan. Man behöver vila ibland. Man kan inte bara köra på tills det tar stopp. Och den här varningen ifrån min kropp blev väldigt passande. Såhär i början av mitt post-götabroliv, när man ska försöka få till det på ett sätt där man lever i Guds vilja och inte bara för sig själv, hinna med att jobba och se människor runt omkring en. Och bry sig, nå ut, älska hjälpa möta. Inte bara se sådär flyktigt hejhej kul att se dig men jag orkar inte höra på vad du säger för jag har så många egna problem.

Nä jag vill ju leva för andra. I nån slags gemenskap som det är tänkt att det ska vara. Men sånt där är svårt när det inte är givet. Det är det jag menar med att få till sitt liv. Men jag ser det lite som en vandring, det är resan som är det viktiga säger några, jag skulle säga att det inte är hela sanningen, visst, resan är det som är nu, men målet då, när man bara får va och världen är helt som den ska. Utan skit. Längtar lite. Men i vilket fall, resan, just nu, det är den vi ska fokusera på nu. Kanske kombinera så att man får ihop det på något sätt och målet kommer närmare genom att vi reser så målmedvetet, att försöka leva och sprida världen som den ska vara redan nu. Himmelriket på jorden.

Fem fina saker för er som ser för mycket mörkt just nu.
Ljus i Alingsås
Musik
Soluppgångar
Människor
Himmelsblå 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentera mera!