Bloggarkiv

tisdag 9 oktober 2012

Hej Bettan (Ramona Beatrix)


                                                            2012-10-09
Nu är det vid morgonkvisten mina fingrar rör sig till ord på datorn. Till skillnad från förra texten så känner jag mig lite mer till ro, men det finns ju alltid saker att uttrycka. Jag har vart med Åsa i simhallen och tagit några simtag, men framför allt bastat, det är ju den stunden man får ut mest av, när man bara andas ut och försöker utstå hettan som för det mesta bara är ljuv. Jag har hört en story om en kille på 15 bast som fick ta del av en 90-årings tankar kring sex och samlevnad i just en bastu, så när de två äldre damerna, som delade bastutime med mig och min syster, började prata med oss så hoppades jag att även vi skulle få del av deras visdom i en av livets mest spännande delar.
Skulle inte säga att jag är besviken över att fallet inte blev så, men det hade ju verkligen varit något som gjort avtryck på åtminstone veckan som ligger framför. Det hade kunnat bli svårsmält eftersom hemligheterna de bär på antagligen är både fler och kryddigare än de jag själv har, med tanke på deras livslängd.
Men, även om mina förhoppningar inte besannades så känner jag mig ändå glad över att ha fått nya vänner, eller kanske faddrar, extrafarmödrar, eller vad man nu ska kunna säga. Kanske kommer vi ses i himlen en dag och då är det ju bara roligt att få lära känna varandra redan nu på jorden.
Det som ligger framför mig idag är inte alltför främmande, jag ska jobba och sedan på ett möte angående fredagskvällarna i kyrkan, där jag är mer eller mindre engagerad. Det blir nog ett givande möte, om jag nu hinner med tanke på att jag jobbar till obestämd tidpunkt. Well.

Ps. Jag har även kommit till insikt om att jag själv tycker att jag är alltför rolig ibland. Så att jag måste lägga band på min rolighet. Att man kan få sig själv att skratta kan vara rätt skönt när ingen annan har fått en att skratta på ett tag, men när man förutsätter att andra också delar åsikten av att man är av den roliga sorten, men sen förstår att de inte gör det, den smällen kan bli ganska hård.
Men vi alla måste komma ihåg: vi har fler än en egenskap.

5 egenskaper jag vill ha:
Snäll
Förstående
Inspirerande
Vis
Omsorgsfull

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentera mera!