Bloggarkiv

måndag 7 november 2011

Andra viktiga saker som hände idag

Ett två och tre.
1. Vi var på möte i korskyrkan, bra tycker jag- det är allmänt härligt att fira gudstjänst tycker jag (you should try it ... ) 


2. Vi gick till stenröset, pratade lite skit och viktigheter. Jag har alltid reagerat på när folk säger att det är så 'gött att snacka lite skit' för att man ska ju inte snacka skit bakom ryggen på någon (eller framför ryggen heller men...) Men nu på senare år har jag blivit visare och förstått att det också kan handla om när man pratar om saker som inte är så viktiga men ändå roliga att prata om. Typ, och då är det ju okej att säga så.

3. Vi spelade Settlers. Och nu blir ni nog inte förvånade över att jag inte vann eftersom det börjar bli en vana att jag böjer mig ner och låter andra vinna. Tränar mig i ödmjukhet kanske man kan säga.
Dock så kanske min attityd i spelet idag visade på något annat. Vinstlust och otålighet skapade känslor som ledde till uttryck som jag knappt visste existerade hos mig själv.

Vissa dagar är helt enkelt dagar då man lär sig nya saker och upptäcker nya sidor av sig själv. 


//Sofia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentera mera!