Bloggarkiv

måndag 7 november 2011

att lära sig hantera en förlust och vara glad ändå

Solskensglad.
Har precis vart med och spelat Settlers igen och joinade som vanligt förlorargänget. Nu är det inte bara en utmaning att vinna utan också en utmaning att våga spräcka idealet/mönstret som snart sitter djupt i mig. Jag vet att ingenting är omöjligt och därför har jag varje Settlersmatch laddat med nytt hopp om vinst.
Positiv ända in i det sista.

Har haft en mycket härlig dag. Mycket härlig. Känns också duktigt att jag sitter här redan minuterna innan tolvslaget och summerar dagen. Ett steg i rätt riktning (mot att sova, sova så länge man egentligen behöver).

Man kan ju tro att mitt liv här på Götabro består av Settlers och mat, och att jag inte går och lägger mig i tid. Men det är verkligen inte hela bilden. Jag gör annat också. Fikar, pratar och lär mig saker- och reflekterar.
Sen är ju också en del av mitt liv och min tid autografskrivande och att ställa upp på bild med mindre bloggare. Men det ser jag som en självklar del nu, det händer så ofta att man slutar förvånas, nu är det snarare så att man känner lättnad över de få dagarna då ingen kommer fram och ska påpeka mitt kändisskap och att jag är den jag är.

Ha det så bra i natt, sov en del åtmonstone! //Sofia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentera mera!