Bloggarkiv

torsdag 17 november 2011

en liten bloggpaus hit och dít

Vi ska åka till Stockholm om mindre än 30 minuter. Och jag och mina komanjoner har gemensamt bestämt att inte packa med oss våra datorer. Det är väl inte så konstigt tänker ni, men är man van att både blogga och allmänt vara uppkopplad almost all the time så blir det en kontrast när man plötsligt tar en paus. Men jag tänker att den pausen (som förövrigt bara är på 3 dagar och 2 kvällar) kan ge mig tid att reflektera och komma fram till vad som är viktigt med både bloggandet och livet.

Helt ärligt så tror jag inte jag har varken bloggberoende eller facebookberoende. Det är mer vanor som kan gå överstyr ibland men oftast sker i kontrollerade former. Cybervärlden är inte så farlig som vissa vill tro. Inte om man kan vara nedkopplad så att säga. Och njuter mer av verkligheten IRL än cyberlivet så att säga.
Och det gör jag, så utifrån en sund utvärdering av mitt egna internetanvändande så kan jag påstå att jag inte alls ligger i riskzonen för allvarliga effekter av eventuellt beroende. 


//Sofia

1 kommentar:

Kommentera mera!