Bloggarkiv

lördag 19 november 2011

Fingrarna är kalla efter flera timmar i Stockholm

Man brukar ju säga att fingrarna glöder när man skriver mycket/knapprar ihop ord på datorn. Nu är mina fingrar kalla, ca 48 timmars uppehåll och mycket tid spenderad utomhus.

Så mycket som kan hända under ca 48 timmar. Så mycket kan man se. Att uppleva storstaden på ett helt nytt sätt. Få va inblandad, få möta människorna som har erfarenhet av stadens gator.
Har bara varit i Stockholm typ 2 gånger i mitt liv innan. Så varje besök nu är som en dejt, man vet lite men har väldigt väldigt mycket kvar att få reda på.

Har fått lära mig en viktig grej : Söder är indelat i tre delar så att säga; Sofia, Maria & Katarina. Alltså nästan hela mitt namn. Väntar bara på någon med tillräckligt mycket inflytande ska inse att Katarina borde byta till Kristine. Då kanske jag flyttar dit. Annars är jag inte särskilt supersugen på att bosätta mig i huvudstaden.

Tänker lite att alla städer och platser har olika kvalitéer och kan passa in i olika tidpunkter i ens liv. Just nu passar Götabro förträffligt bra för mig. I Stockholm är jag inte än, och det är inte ens säkert att jag kommer dit. Det vet jag faktiskt inte.

//Sofia

1 kommentar:

Kommentera mera!