Bloggarkiv

onsdag 16 november 2011

några djupa andetag senare så somnar jag

Har så lätt för att somna. I alla fall oftast. Att somna är ingen utmaning för mig, det är en självklarhet. När andra pratar om sömntåg som behöver passas, så skakar jag på huvudet och tänker hejsan hoppsan fallerallera. Jag kan somna nära inpå whenever. Och är ändå ganska duktig på att vara uppe och vaken sent.

Det blev en stjärnpromenad. Var otroligt vackert. Såg stjärnfall. Upplevde magin i att vara ute i kylan och kolla upp mot den oändliga himlen. Fick ett väldigt fint avslut på dagen. När slutar dagen? När börjar kvällen? När övergår natt till morgon? Finns det några tidgränser eller är det olika? Skulle behöva svar från Olle i denna stund. Men jag vet att dessa frågor inte kommer hålla mig sömnlös. Har ju trots allt lätt för att falla in i drömmens värld.

//Sofia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentera mera!