Bloggarkiv

måndag 28 november 2011

lite alltmöjligt, flingor i magen och kiss i blåsan

Sitter här och har lite soft avrundning på första vanliga skoldagen på 2 veckor. Känns bra men man påminns än en gång om att man måste vara vaken  och alert och att det är rätt så intensivt här. Gäller att ha koll så att man snappar upp viktiga lärdomar och inte bara går med flowet så att inte allt det nyttiga försvinner i mängden.

Jag, Stina och Elin har ett litet arbete om 1&2 Thessalonikerbreven och där nämns det just det här om att hålla sig vakna. (kap 5) Kanske inte just i samma mening som jag nämnde ovan men ändå lite grejen med att inte falla in i det bekväma glidarlivet på den breda vägen. Rätta mig om jag har fel. 


Ikväll är det bönegrupp och jag står för fikat. Nyttig som jag är så slänger jag ihop en enkel fruktsallad, med hjälp av mästerhackern Sebbe. Kommer nog bli en rätt så välsignad fruktsallad och bönegruppsstund, längesen vi samlades nu (3 veckor +) så vi lär ju ha något vettigt att snacka om...



//Sofia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentera mera!