Bloggarkiv

måndag 14 november 2011

portfolio och kodräkten

Har precis suttit och skrivit lite knäpp portfolio. Mycket känslobaserad (kanske ganska väntat med tanke på att jag betonade att jag hade mycket tankar och så i det förra inlägget). Mina tankar och känslor är ganska sammankopplade, lika så mina tankar och mina fingrar och mina tankar och min mun. Vilket kan leda till att jag skriver det jag tänker väldigt lätt och också att vissa saker jag tänker kommer rakt ut i ord och då kan man behöva förklara sig om det skulle vara så att man tänker lite tveksamt. 

Det kommer väl någon vettig portfolioskrift tex om lektioner eller förväntningar inför nästa vecka (praktik i församling i Gråbo) så småningom. Har liksom påmint mig själv i det befriande i att skriva ner saker (funkar för mig). Skulle mycket väl kunna bli en van och trogen dagboksskrivare men detta året nöjer jag mig nog med mer privata tankar i portfolion och mer allmänna tankar här i bloggen. Känns vettigt och balanserat. 

Har kodräkten på mig kylan till ära. Är dock väldigt varmt just nu men överlag så tränger sig kylan på i evangelisten. Det är mycket kallt i sina vrår och både kroppsvärme och yllestrumpa behövs för att inte förfrysa tårna. Ungefär så. 

//Sofia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentera mera!