Bloggarkiv

tisdag 1 november 2011

som sagt etikfunderingar...

Det andra jag vill nämna lite kort är etikdiskussionerna vi hade idag i halvklass. Lite halvförberett från min sida men det blev ändå lite diskussion av det. Det som jag tycker är bäst med diskussionerna på dessa lektioner är nog att de främst öppnar upp för att vidare diskutera ämnena på "fritiden" eller vad man ska säga. Om man nu vågar. 

Tror att det kan vara uppbyggligt och väl om man diskuterar, bara man är måna om varandra och att faktiskt försöka komma fram till Guds tanke och hur vi människor kan göra i livet. Det är inte alltid man lyckas men vi lär oss nog. 

Nu ska jag nog på allvar sluta blogga för ikväll. Kramhej helt enkelt. Det var trevligt att få lite av eran fria tid (ni som läser detta tänker jag). 

//Sofia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentera mera!