Bloggarkiv

onsdag 10 oktober 2012

När löven faller

Hej Bettan! (Ramona-Beatrix)

I morse så var jag uppe lagom tidigt för mitt eget bästa. Känner att jag har en okej stressad vecka där jag jobbar och gör andra saker vid sidan om men ändå har mycket tid till att bara pusta ut. Jobbar ju på att få en balanserad tillvaro och livsstil där inte en effektiv vardag gör att jag blir stressad och ledsen. Vill köra fullt ut, men hälsosamt. Det kommer gå en dag.

På tal om i morse, jag gick ut och hade ett ärende men struntade i det, istället stannade jag upp och lyssnade på löven som faller och fångade några. Det var både en första gången-upplevelse för mig och ett magiskt ögonblick, att få vara så nära medan änglarna petar av löven ifrån träden.

En till naturupplevelse jag fick dela idag var på hemvägen från jobbet, då jag fick se en älg på nära håll som smaskade på lite äpplen. Jag betraktade denne på nära håll och såg flera likheter med favoritdjuret hästen.

Likheter mellan hästar och älgar
Gillar äpplen
Utmärkta simmare (tror jag)
Djur

Håriga
Attackerar sällan men det händer
Rediga

Stora
Klotformade ögon
Alltid flyktredo
Pratar inte
Aldrig helt ofarliga
Travar glatt

Drivna av mat
Elaka ibland
Mysiga

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentera mera!